Kundhistorier
sunsweet-making-a-difference-featured

Att göra skillnad för våra kunder

Vi påverkar våra kunders verksamhet i positiv riktning utöver deras KPI-rapporter

Läs Mer

Utveckling av personprofiler

Allting som ditt företag gör, oavsett om det är relaterat till försäljning och marknadsföring eller till de produkter och tjänster du erbjuder, så måste det vara positionerat till idealkunden inom din köparkrets. Vi kan hjälpa dig utforma detaljerade målgruppsanalyser.

persona-presentation

Ställ de rätta frågorna

Börja med att fundera över de små detaljerna gällande din ideala kund. Vad har de för intressen? Vad har de för bakgrund och utbildningsnivå? Vad behöver de? Vilka utmaningar ställs de inför? Svaren på dessa frågor kommer att hjälpa dig att lära känna dina kunder.

Smiling customer paying by credit card at the bakery

Gå igenom din databas

Ta en grundlig titt på dina nuvarande och tidigare kundinformation för att se trender om dem. Lokalisera faktorer som hur de föredrar att interagera med dig, hur lång tid det tar att göra ett inköp, och hur mycket av ditt innehåll som de konsumerar innan de tar kontakt med dig.

Business people meeting and using digital tablet

Använd ditt säljteam

Fråga ditt säljteam om karaktärsdragen för de mest lovande potentiella kunderna som de interagerar med. Förstå vad som motiverar dem, vilka deras aspirationer är och börja fyll i luckorna på dina två eller tre mest vanliga idealkunders personligheter.

Visste du detta?

Företag som har tagit till sig personlighetsanalysen av idealkunden har visat signifikant bättre effektivitet gällande hela deras marknadsföringsprocess. En del intressant statistik avslöjar hur viktigt detta är:

2-5x
Att använda idealkundens personlighetsinfo gjorde hemsidor 2-5 gånger mer effektiva och enklare att använda
2x
Företag som översteg vinst- och leadsmål är mer troliga att använda personprofilsanlyser.
900%
Att använda personprofilsanalyser förlängde besöken på hemsidan med 900 %!
7x
Högpresterande företag är 7 gånger mer troliga att ha uppdaterat sina personprofiler för idealkunder under de senaste 6 månaderna.

Vi gör mer än bara utveckla personprofiler

Att utforma din idealkundsanalys är bara en komponent av din digitala marknadsföringsstrategi. Det är en bra start, men om du vill se resultat från dina digitala ansträngningar behöver du integrera dina idealkundspersonligheter gällande alla aspekter i din marknadsföringsstrategi.

Skaffa fler leads och öka försäljningen

Skaffa fler leads och öka försäljningen

Generera kvalitetsleads som är mer troliga att bli dina kunder.

Bygg  medvetenhet kring varumärket

Bygg medvetenhet kring varumärket

Bli hittad av dina kunder och skapa mer medvetenhet kring dina tjänster.

Öka ditt anseende online

Öka ditt anseende online

Låt dina kunder bli dina varumärkesambassadörer och dina mest lojala följare.

Förbättra en ineffektiv hemsida

Förbättra en ineffektiv hemsida

Förvandla din hemsida till en leadsgenererande maskin för ditt företag.

Prata med en WSI-expert idag

Lämna dina kontaktuppgifter till WSI så kommer en av våra digitala marknadsföringsexperter att följa upp och boka ett möte på en tid som passar dig.

Vi ser fram emot en pratstund!

Julio-Vieira-Profile-Picture
“Under vårt partnerskap med WSI visade de lovande nya sätt att marknadsföra vårt företag. Idag arbetar vi med statistik och mer tillförlitlig data och förstår att det digitala området är viktigt för Clinica da Mama för att positionera oss på en mer och mer konkurrenskraftig marknad.”
Julio Cesar Vieira dos Santos - Clinica da Mama, Ägare

Låt oss prata personprofiler

Stäng WSI Close Icon

Besöker du hemsidan från: United States?

Du kanske är intresserad av att besöka

www.wsiworld.com

Där finns också mycket bra information om WSI och vårt nätverk av digitala marknadsföringskonsulter men inkluderar mer information om vårt arbete i din region.

WSI in the World