Kundhistorier
sunsweet-making-a-difference-featured

Att göra skillnad för våra kunder

Vi påverkar våra kunders verksamhet i positiv riktning utöver deras KPI-rapporter

Läs Mer

Marknadsföring via e-post

Rätt utnyttjat kan marknadsföring via e-post vara målinriktat och meningsfullt när det gäller att effektivt engagera din målgrupp under kundresan.

gdpr2

Samla in tillåtelse till kontakt via e-post redan från början

Nya tuffare regler för hur man får handskas med och använda kunddata har utan tvekan påverkat hur man idag använder e-post för marknadsföring. Vi kan hjälpa till att säkerställa att ni använder rätt sätt att samla in data på. Vi kan sedan se till att ni maximerar användandet av er e-postdatabas.

Woman connecting cellphone and laptop computer

Se till att e-posten är relevant för varje segment av din målgrupp

Om ni skickar ut ett och samma e-postmeddelande till alla era kunder får ni troligen inte det resultat som ni förväntat er. Segmentera er databas efter demografi, beteende, leadsstatus samt köphistorik. Detta gör att ni kan nå rätt person vid rätt tillfälle.

Two  colleages discussing ideas using a tablet and computer

Fokusera användandet av e-postmarknadsföring på de mål ni satt upp

Varje aktivitet som ni utför kring er marknadsföring bör leda er närmare era mål. Det kan handla om att generera nya leads, konverteringinsatser, utbilning eller bygga realtioner med kunder. Förstå vad ni försöker uppnå, då blir det enklare att veta om du lyckats.

Visste du detta?

Funderara du på om e-postmarknadsföring är värt tid och möda? Börja med att titta på följande statistik:

300B
Under 2020 förväntas det att vi kommer att sända över 300 miljarder e-postmeddelanden varje dag
1:38
ROI för e-postmarknadsföring är hög. För varje krona som spenderas får man 38 kronor tillbaka.
61%
61% av konsumenterna föredrar att bli kontaktade via e-post av för dem kända varumärken.
40x
E-post är 40 gånger så effektivt när det gäller att ta in nya kunder än Facebook och Twitter

Vi gör mer än bara e-postmarknadsföring

En effektiv plan för e-postmarknadsföring är bara en del av en hel digital marknadsstrategi. Du skulle inte försöka sätta upp ett tält med bara en tältpinne och detsamma gäller digital marknadsföring. Om du förväntar dig resultat av dina digitala insatser behöver du använda fler typer av insatser för att stödja din investering i e-postmarknadsföring.

Skaffa fler leads och öka försäljningen

Skaffa fler leads och öka försäljningen

Generera kvalitetsleads som är mer troliga att bli dina kunder.

Bygg  medvetenhet kring varumärket

Bygg medvetenhet kring varumärket

Bli hittad av dina kunder och skapa mer medvetenhet kring dina tjänster.

Öka ditt anseende online

Öka ditt anseende online

Låt dina kunder bli dina varumärkesambassadörer och dina mest lojala följare.

Förbättra en ineffektiv hemsida

Förbättra en ineffektiv hemsida

Förvandla din hemsida till en leadsgenererande maskin för ditt företag.

Ta kontakt med en WSI-expert redan idag

Lämna dina kontaktuppgifter till WSI så kommer en av våra digitala marknadsföringsexperter att följa upp och boka ett möte på en tid som passar dig.

Vi ser fram emot att prata vidare med dig!

Mike-Chavez-Profile-Picture
“Det har varit riktigt bra att arbeta med WSI, mycket lätt och professionellt. WSI har gjort ett utmärkt jobb med vår digitala marknadsföring”
Mike Chavez - ägare till Mike Chavez Painting

Låt oss prata om e-post

Stäng WSI Close Icon

Besöker du hemsidan från: United States?

Du kanske är intresserad av att besöka

www.wsiworld.com

Där finns också mycket bra information om WSI och vårt nätverk av digitala marknadsföringskonsulter men inkluderar mer information om vårt arbete i din region.

WSI in the World